BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, December 17, 2009

Apakah Penantian Bakal Berakhir?

Kurang daripada dua jam, sepak mula perlawanan akhir Sukan Sea Laos 2009 antara Malaysia dan Vietnam akan bermula. Pasukan Malaysia membawa misi besar iaitu menamatkan kemarau emas dalam bola sepak di Sukan Sea setelah 20 tahun. Kini cuma Vietnam yang berada di antara skuad Malaysia dengan misi tersebut.


Malaysia yang telah tumpas kepada Vietnam di peringkat kumpulan, menghadapi tugas sukar untuk mengatasi Vietnam pada malam ini. Pasukan Vietnam sangat konsisten pada kejohanan kali ini, seri dengan pasukan Thailand, dan memenangi perlawanan ke atas Malaysia dan Singapura.

Namun begitu, harapan masih ada untuk pasukan Malaysia. Mereka perlu lebih banyak menyerang dan mengawal bola. Jangan terlalu mengambil pendekatan bertahan. Malaysia mempunyai peluang untuk menang andai mempamerkan aksi seperti ketika kedudukan 1-1 dengan Laos tempoh hari.


Adakah barisan pemain Malaysia ini dapat menamatkan kemarau emas yang dinantikan selama 20 tahun? Sama-sama kita tunggu pada petang ini.

Tidak lupa juga, saya ingin mengucapkan Salam Maal Hijrah kepada mereka semua yang beragama Islam. InsyaAllah, malam ini kita akan melangkah ke tahun baru, tahun 1431H. Semoga dalam menghayati peristiwa hijrah Rasulullah SAW 1431 tahun yang lalu akan dapat membawa diri kita menjadi umatnya yang lebih baik insyaAllah.


Bagi mereka yang berada di Malaysia, bola tengok juga, tapi jangan lupa sembahyang Maghrib.

1 comments:

Roy said...

thanks armouris di atas perkongsian...

anyway, tahniah pasukan Malaysia...Malaysia Boleh!!