BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, July 31, 2011

Ramadhan Sebagai Orang Yang 'Baru'

Salam Ramadhan...

Pejam celik pejam celik, setahun sudah berlalu. Rasanya seperti baru sahaja saya meninggalkan Ramadhan yang lalu, moreh bersama-sama adik-adik usai solat terawih di kedai mamak. Berjalan-jalan di bazar Ramadhan Kluang. Berbuka puasa bersama ahli keluarga. Namun tanpa disedari, segala kenangan manis itu telah saya tinggalkan satu tahun yang lalu.

Ramadhan pada tahun ini disambut dengan sedikit kelainan. Jika dahulu Ramadhan disambut dengan gaya, misi dan visi seorang bujang, namun pada tahun ini Ramadhan disambut dengan status saya sebagai suami. Menyambut Ramadhan dengan misi dan visi bersama isteri tercinta, dan juga bakal anak yang sedang membesar di dalam kandungan isteri. Sungguh berbeza Ramadhan kali ini. Ramadhan yang insyaAllah akan memberikan satu lembaran baru, perspektif baru, pengalaman yang pastinya menarik dan menyeronokkan.

Gambar anak-anak tu ilusi optik je. Masih belum muncul lagi.

Saya berharap Ramadhan pada tahun ini saya dapat tempuhi dengan lebih baik daripada tahun-tahun lepas, dan pada masa yang sama juga mengemudi bahtera keluarga ini dan anak kapalnya, iaitu isteri dan bayi di dalam perut isteri, ke arah yang baik insyaAllah. Semoga Ramadhan ini menjadi titik mula untuk saya menjadi Muslim dan Mukmin yang lebih baik, suami yang lebih baik dan mempersiapkan diri untuk menjadi abi yang terbaik!!

Kepada rakan-rakan dan sahabat-sahabat, saya ingin mengucapkan Selamat Menyambut Ramadhan al-Mubarak. Optimumkanlah Ramadhan kali ini. Pesanan untuk diri saya juga.

Pertingkatkan amalan. Namun pastikanlah segala amalan yang kita lakukan merupakan sunnah Rasulullah SAW, jauhkanlah perkara-perkara yang tidak pasti kesahihannya seperti fadhilat solat terawih dan sebagainya. Semoga kita semua dirahmati Allah.

Pilihlah, kita nak jadi seperti yang mana??

Akhir kata, Selamat Berpuasa dan Menunaikan Ibadah. Daripada kami sekeluarga, Khairul a.k.a Roy, Intan Nadia dan baby. =)

0 comments: