BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, September 7, 2010

Aku Akan Merinduimu.....

Terasa begitu pantas masa berlalu,
Rasanya masih terngiang-ngiang lagi dikala aku menanti kehadiranmu...

Namun,
Dapat kurasai yang engkau akan pergi,
Engkau akan meninggalkan diriku lagi...

Aku gembira bersamamu,
Aku lebih banyak menghabiskan masa di rumah Allah apabila engkau di sisi,
Aku melaksanakan ibadah lebih banyak daripada kebiasaannya,
Aku lebih acap membaca Kalam Allah apabila engkau di sampingku...

Ya Ramadhan...

Namun kini dapat ku lihat,
Petanda-petanda yang engkau akan pergi semakin jelas,
Pabila manusia lebih sesak di bazar berbanding di masjid,
Pabila lagu-lagu raya semakin kerap didendangkan,
Pabila saf-saf di masjid semakin berkurangan hari demi hari,
Masa untuk engkau pergi semakin hampir...

Maka bergembiralah para syaitan laknatullah,
Dan bersedihlah orang-orang yang beriman,
Namun bagiku, yang imannya ibarat kulit bawang yang dicincang-cincang,
Hanya mampu melafazkan,
Aku pasti akan merinduimu...Ya Ramadhan...

Semoga Allah memanjangkan umurku,
Semoga Allah memanjangkan umur keluargaku,
Semoga Allah memanjangkan umur sahabat-sahabatku,
Semoga Allah memanjangkan umur semua umat Islam,
Agar kami ditakdirkan, dapat bertemumu lagi,
Ya Ramadhan...

0 comments: