BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, November 17, 2009

Good Luck

Esok, 18hb November 2009, bermulanya peperiksaan SPM bagi pelajar-pelajar tingkatan 5 seluruh Malaysia. Peperiksaan yang boleh dikatakan akan menentukan hala tuju dan membentuk siapakah kita di masa akan datang.


Di kesempatan ini, saya ingin mengucapkan semoga berjaya dan 'Good Luck' kepada semua yang menduduki SPM, terutama kepada adik saya, Izzati Syazwani, yang akan mengambil 9 subjek untuk SPM. InsyaAllah, semoga dipermudahkan menjawab soalan yang diberikan, ditajamkan akal fikiran, dilapangkan dada dan diberikan ketenangan oleh Allah S.W.T. dalam mengharungi SPM nanti.

Gunakanlah konsep D.U.I.T., iaitu Doa, Usaha, Itqan (bersungguh-sungguh) dan Tawakkal. Dalam berusaha, hendaklah bersungguh-sungguh. Jangan lupa untuk berdoa kepada Allah S.W.T., yang mana kita sebagai manusia hanya boleh merancang dan berusaha, tetapi segala-galanya ditentukan oleh Allah. Setelah selesai berusaha, berdoa bersungguh-sungguh, kita serahkan dan bertawakkallah kepada Allah. InsyaAllah Allah akan memberikan yang terbaik nanti.

Rasulullah pernah bersabda bahawa doa merupakan senjata orang mukmin. Saya dengan penuh rasa rendah diri mengajak sahabat sekalian untuk mendoakan agar adik saya dan juga pelajar-pelajar yang menduduki SPM kali ini akan mendapat keputusan yang cemerlang, insyaAllah. Mari kita sama-sama menggunakan senjata ini membantu mereka untuk menang di dalam peperangan mereka.


Inilah jadual study adik saya untuk sebulan terakhir, sehingga papernya yang terakhir pada 8hb Disember nanti. Tahniah kepada abang sulungnya yang begitu bersemangat membuat jadual untuk adiknya, menggunakan ilmu-ilmu 'last minute study' yang telah ditimbanya dahulu. :D


Kepada adikku, semoga berjaya. Jangan lupa berdoa...

5 comments:

joegrimjow said...

ehem ehem
adik??

lalala~

Roy said...

tu dia joe...sungguh pantas...haha...

Affendi Ariffin said...

Betol ko adik roy ni cun? Good luck adik ROY!

Roy said...

fendi,

kalau ko rasa aku hensem, maknanya cun la adik aku...haha...

joegrimjow said...

menunggu abang roy update